Kom, se og køb ringen fra Abels Arv

 


Keil&Eskildsen er nu klar med ringen fra Abels Arv. Du kan finde den i deres butik i det lille hyggelige værksted på Jessens Mole.

Det er en vild historie: Jeg fik ideen til ringen, da temaet for romanen åbenbarede sig i gemte tegninger fra det hedengangne Svendborg Kloster. Med horn og fjer, middelalderens yin og yang, om dualitet i samværet med andre, men også inden i sig selv. 

Jeg gættede på, hvem der kunne lave en rustik middelalderring og valgte at træde indenfor hos Emil Keil og Camilla Eskilsens butik og værksted. Og de var VILDE med ideen. De lever for det første af bundne, kreative opgaver og har desuden også lavet Julehjertet til DRs julekalender i sin tid. Emil dykkede ned i alt det middelalder-guld/sølv litteratur, jeg kunne støve op og kom frem til nogle designs. Sammen med en arkæolog fra Svendborg Museum fik vi fundet den rigtige vej at gå. 

Da prototypen var klar, spurgte jeg i et arkæologiforum om den kunne begå sig som 1250-smykke, og de sagde, jeg skulle spørge den internationalt anerkendte ekspert, Jack Ogden. Han sagde, at ringen var lige i skabet, hvis mønstrene lige blev hugget 10 % dybere. Det blev så gjort i den endelige version, der endte på romanens forsiden, men som man nu kan erhverve sig i ønsket størrelse. 

Den koster 650 kroner, men besøg Keil&Eskildsen, det er et eventyrligt sted, både ringen og deres vilde værksted, og så er det bare to dejlige mennesker!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mød min nye redaktør

Status på Gådemageren 2

Gameplan lagt i fængslet