Status på Gådemageren 2


Vi er midt i april og jeg er snart færdig med første redaktørrunde. 

Jeg fik skrevet bogen igennem til december, og modtog rettelser i januar. Strategien er at denne redaktørrunde er meget grov på den måde at det handler om plotstruktur, så jeg kan lave de store ommøbleringer inden vi går den i materien med detaljer i næste runde. 

Parallelt med redaktørens forslag har jeg også input fra John Toft fra Svendborg Museum, der har været så sød at stille sin ekspertviden til rådighed. 

Det lyder som om det er en let runde, men tværtimod: Min start skulle fuldstændigt ommøbleres, og alle mine historiske kapitler skulle skrives om til nutid, og det betyder mange timers ændringer fra dagbogsformen, jeg havde i første udkast. Endelig skulle der skrues op på dramaet, og så er der alle de mindre ting, Kathrine og John også har på enkeltafsnitsniveau.

Det tog 1-2 måneder alene at omtænke starten, og nu arbejder jeg imod at få kørt resten igennem på to måneder, så redaktøren kan se på det igen 1. maj.

Undervejs har jeg været på research i Slesvig By, der har rigtig meget at byde på., jeg har mange billeder med hjem til løbende opslag. 

Kan du ikke vente? Læs Julemysteriet, der lægger sig kronologisk mellem 1'eren og 2'eren...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mød min nye redaktør

Der er længere mellem anmeldelserne