Da jeg mødte Emma første gang

En primær-ide med Gådemagerens Gade var at den skulle være bund-realistisk. 

En enkelt knast i min roman under udviklingen var hovedpersonen Emma. Hun er 9.klasse-elev, og naturelsker om en hals. Sover gerne i hængekøje i naturen, og har den endda hængt op i sit værelse i Skattergade. 

I redaktionsfasen op til udgivelsen bad min redaktør mig om at skille personerne mere ad. De lignede alle sammen "Jes med forskellige parykker". Så jeg brugte et gammelt trick til at adskille de 6 forskellige personer, der har synsvinklen i kapitlerne: Jeg fandt billeder på nettet, som jeg kunne forestille mig ligner karakteren. Og have dem foran mig når jeg skrev på de respektive kapitler. Her er fx billedet at Gitte:

Mht Emma fandt jeg først et billede på instagram. Da jeg så så profilen, viste det sig at hun levede livet meget som Emma, og dermed reddede min angst for at skabe en urealistisk personlighed. 
Så da hun postede nedenstående 'story' hvor hun ligger i hængekøje og drikker porter, skrev jeg porteren den ind i bogen.

Virkeligheden overhalede fantasien; hvor mange unge kvinder drikker lige porter? Det gør Emma da!   

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mød min nye redaktør

Status på Gådemageren 2

Der er længere mellem anmeldelserne