Toeren er i fuld gang

Det kan være svært at sige, hvornår man skal stikke hovedet op fra maskinrummet og give en status på den fortsættelse, jeg begyndte at pusle med sidste år. 
Så det bliver nu her på bloggen, men hold også øje med facebook og Instagram.
Planen er at der er en toer i handelen til foråret, gerne inden krimimessen. 
Jeg har skrevet over 70.000 ord, men mangler en del  af især de historiske kapitler, så jeg tænker den bliver lidt længere end Gådemagerens Gades 90.000 ord. Der er satme også gået meget research i den. 

Hvad handler den om? Ja, det fedeste stykke Svendborghistorie, der IKKE kom med i etteren, var at vi har en kongesøn begravet i Svendborg uden at nogen ved det. Så ham tager jeg fat i, dvs. 1200-tallet. Det er svært at komme udenom Erik Klipping-mordet i 1200-tallet, og så mange andre har skrevet og digtet om det. Så jeg skal have det med, men jeg graver rigtig dybt i de andre suspekte dødsfald, der ledte op til 1286 og hvordan Svendborg spillede ind. 
I virkelighedens nutidsverden er der Corona, så det giver en ramme for mine karakterer mentalt og fysisk. Vi kommer til at bevæge os ud i verden så meget som sommergenåbninger tillader karaktererne det, og jeg har selv været ude og kigge på steder, der kommer til at være meget mere interessante for dig, når du har læst toeren.



 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mød min nye redaktør

Status på Gådemageren 2

Der er længere mellem anmeldelserne