Anmeldelse i "Historisk Forfatterforum - fiktion og fakta"

 Anmeldelse i "Historisk Forfatterforum - fiktion og fakta"

Jeg har fået rigtig mange tilbagemeldinger. Se bare min anmelder-side, hvor der er et citat fra hver tilbagemeldinge eller anmeldelse, jeg har fået. Denne var ekstra omfattende, så jeg vælger at lægge den op som blogindlæg. Det er Kristine Taylor, der skrev dette i facebook gruppen:

Jeg har lige læst din bog. Jeg synes den er vildt godt skrevet. Først og fremmest synes jeg plottet er rigtig spændende, virkelig gådefuldt og helt umuligt at gætte sig til uden at læse videre. Dernæst, en enkelt fortællerstemme er alt hvad jeg selv tør binde an med i mit eget skriveprojekt, så jeg syntes det var vildt spændende at se hvordan du kobler så mange perspektiver sammen. Jeg tror faktisk aldrig jeg set den måde at skifte fortællervinkel på, men jeg synes det virker helt vildt godt. Man finder hurtigt ud af systemet med at personens navn i hvert kapitels overskrift indikerer perspektivet, og det gør læsningen let tilgængelig på trods af det kalejdoskopiske ved de mange perspektiver. Det virker især genialt til at fremstille relationerne mellem teenagere og deres forældre på den måde - de har jo, i din bog såvel som i virkelighedens familier, ret i hver deres perspektiv, men forstår ikke altid hinanden. Jeg tror din bog vil kunne læses af både voksne og unge, måske oven i købet kunne give stof til gode samtaler blandt teenagere og deres forældre. Jeg var godt nok ved at få et flip over Mogens flere gange! Han er slet ikke min type! 😆 Ham har du skrevet ret godt. Det historiske blender sammen med det nutidige på en rigtig spændende måde. Jeg fandt det personligt pudsigt at du nævner ideen om en bro - min tipoldefar var præst i Rudkøbing i 1890'erne og deltog i samtidens lokale debat om brobygning. Det var nogen vilde projekter man overvejede dengang! Hvis interessen for ferie på de danske øer holder ved i den kommende sommer, eller måske endda bliver en varig trend (kunne man håbe), kunne din bog markedsføres som god ferie-læsning for turister til Fyn, Tåsinge, Langeland og Ærø. Yrk, hvor spændende at sidde på en strand og læse romanen mens man ser ud over vandet hvor den foregår. Slutningen mindede mig om en bog jeg læste for mange år siden, men jeg siger ikke hvilken, for så er plottet røbet, og det vil jeg ikke risikere. 🤫😶🙂

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Mød min nye redaktør

Status på Gådemageren 2

Der er længere mellem anmeldelserne